dimecres, 16 de novembre del 2022

6. ÉS EL MATEIX SER LLIURE, QUE SENTIR-SE LLIURE?

ÉS EL MATEIX SER LLIURE, QUE SENTIR-SE LLIURE?


El sentiment de llibertat és molt subjectiu. Jo crec que existeixen dos tipus de llibertat, la física i la mental. Podem sentir que tenim llibertat de moviment, però les nostres idees, opinions, gustos… poden estar limitats, reprimits. A la vegada que podem estar fermats de mans i peus, però tenir la ment oberta i lliure. Viatjar pel món de les idees, pensar, qüestionar-se, estar amb un mateix, ser conscients de la nostra ment. Això és el que em passa i com em sent quan puig al meu terrat. A vegades amb música, a vegades amb el sorollós silenci del nostre poble. Sempre quieta al mateix lloc per no caure, però amb la mirada i la ment oberta. És on flueixen les meves idees, on em sent lliure de crear. La meva llibertat individual.

Però que vol dir realment ser lliures? Què és la llibertat? Veim cases, amb parets, teulades i portes tancades. Bé, hi ha alguna finestra oberta… Jo vull ser una finestra oberta. Com és la gent que hi ha dedins? Les parets limiten la nostra llibertat? O ens la donen? Som nosaltres mateixos els que ens la limitem? L'home és la mesura de totes les coses, deia Pitàgores. Però, realment podem arribar a ser-ho? Per què no som lliures?


La cara oculta de la lluna


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada